Birželio 3 d. Užupio meno inkubatoriaus galerijoje „Galera“ (Užupio g. 2A) atidaroma Žilvino Bražuko skulptūros darbų paroda „Gluten Free“ („Laisvas. Be glitimo“).

Apie parodą

„Aš esu gylis, aš esu siaubas, aš esu joga“

Tai paroda apie savęs pažinimą, baimę ir laisvę bei kažką velniškai mielo-šlykštaus. Skulptūros inspiruotos atsitiktinių, padrikų gyvūnų piešinių eskizų knygelėje. Gyvūnai išnirę iš nežinomybės, tarsi neištirti padarai tūno vandenynų dugne, tačiau jie svarbūs ekosistemai.

Dalis nulipdytų skulptūrų autoriui ir simbolizuoja tai, kas slypi nežinomybėje, žmogaus vidinėse gelmėse, ir ko dažniausia bijai.
Jeigu tai ignoruoji, tai tampa pavojinga tarsi Nilo krokodilas drumstame vandenyje. Tačiau, kai esi sąmoningas, akylas, kai tiri vis daugiau nežinomų plotų, tuomet tobulėji, jautiesi gyvas ir laisvas. Visa tai Žilvinas daugiausiai sukrovė į krokodilo skulptūrą: tai jis tūno drumstame vandenyje – jis yra gylis, tai jis tave gąsdina – jis yra siaubas, tai jo dėka išsilaisvini – jis yra joga. Alkanasis krokodilas pasidaro nebe toks didelis, nebe toks baisus ir netgi ganėtinai mielas.

Skulptūros pagrindas nulipdomas iš plastilino, pagal kurį gaminama figūra iš latekso. Efektyviausiai skulptūros būsena iš plastilino į lateksą būtų pakeičiama liejimo formomis būdu. Visgi čia autorius renkasi lateksą tiesiog tepti ant viršaus, šį džiovindamas ir vėl tepdamas. Taikant liejimo iš formos metodą, skulptūra išliktų identiška savo pirminei versijai, taip pat savyje išlaikytų subtilias nekintančias detales, tačiau dėl daugiasluoksnio tepimo kiekviena skulptūra tampa unikali. Figūra auga organiškai, nuo trapios pirminės formos iki patvaraus egzoskeleto, kuris galiausiai operuojamas, pašalinant viduje likusio šablono likučius. Toks gamybos procesas lėtokas, tačiau suteikia kūrybinę apmąstymų, meditacijos terpę bei simbolizuoja augimą – kaip organizmo, kaip asmenybės. Galiausiai, pats lateksas kaip medžiaga turi stipriai organiškų asociacijų – kas savotiškai žavi ir kartu kelia šleikštulį.
Tai paroda apie savęs pažinimą, baimę ir laisvę bei kažką velniškai mielo-šlykštaus.

–––––

Jaunosios kartos menininkas Žilvinas Bražukas 2016 m. baigė grafikos bakalauro studijas VDA, o 2018 m. fotografijos ir medijos meno magistrą. 2019 metais menininkas tapo pirmos vietos nugalėtoju tarptautiniame A. Švėgždos piešinių konkurse su savo piešinių serija „Animals of Google“. Naudodamasis lakoniška vaizdo ir teksto jungtimi, savo struktūra primenančia internetinius memus, Ž. Bražukas daugiausia kuria trumpus humoristinius ir (auto)ironiškus pasakojimus, kuriuose atsispindi autoriaus požiūris į beprasmių vaizdų perpildytą ir neretai absurdišką kasdienio gyvenimo realybę.

Iš ekspozicijos

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

„Gluten Free“. Žilvino Bražuko darbų paroda. Aurėjos Kriščiūnaitės nuotrauka

Darbai

Žilvinas Bražukas. Darantis jogą

Lateksas

17x9x11 cm

2020

Žilvinas Bražukas. Dramblas

Lateksas

12x5x8 cm

2021

Žilvinas Bražukas. Jaučiuosi tuščias

Rapidografas + skaitmeninis pieš.

15×15 cm

2019

Žilvinas Bražukas. Nevaisinga patelė

Lateksas

10x6x13 cm

2020 

Žilvinas Bražukas. Pregnant with Joy

Lateksas

14x5x9 cm

2020

Žilvinas Bražukas. Panda Puke

Rapidografas + skaitmeninis pieš.

60×60 cm

2020

Užupio meno inkubatorius